خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی باعث شده که محبوبیت زیادی در بین بدنسازان و طرفداران تناسب اندام داشته باشد؛ اما آیا واقعاً این ماده‌ای که چاق‌کننده به نظر می‌رسد، می‌تواند تأثیر خوبی در تمرینات بدنسازی و لاغری هم داشته باشد؟
جالب است بدانید بیش از یک‌سوم بادام‌زمینی‌‌های دنیا صرف تهیه کره آن می‌شود، اما متأسفانه مصرف این ماده مغذی در ایران به دلیل عدم آگاهی از خواص کره بادام زمینی بسیار کم است

البته اگر ورزشکار باشید به احتمال زیاد بارها درباره خواص کره بادام زمینی از هم‌باشگاهی‌هایتان شنیده‌اید. اما آیا از عالی‌ترین خواص کره بادام زمینی هم اطلاعی دارید؟ .
کره بادام زمینی چربی است یا پروتئین؟ (ارزش غذایی کره بادام زمینی)
کره بادام زمینی هم از چربی و هم از پروتئین تشکیل شده است، اما حاوی چربی بیشتری است. کره بادام زمینی به طور متوسط از ۵۰ تا ۵۵ درصد چربی، ۲۵ تا ۳۰ درصد پروتئین و ۱۵ تا ۲۰ درصد کربوهیدرات تشکیل شده است. این نسبت‌ها ممکن است بسته به مارک و تنوع کره بادام زمینی کمی متفاوت باشد.

کره بادام زمینی سرشار از چربی و کالری است. فقط ۲ قاشق غذاخوری یک چهارم چربی مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند که بخشی از آن چربی اشباع است. اما در عین حال بادام زمینی یک آلرژن قوی هم هست (حساسیت ایجاد می‌کند)
با این حال، خواص کره بادام زمینی بسیار زیاد است، به ویژه برای افرادی که پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند.

پیش فرض به ذهن آگاهی: اثر شخص سوم

مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

خاصیت کره بادام زمینی به مواد مغذی تشکیل دهنده‌ی آن برمی‌گردد. این کره محبوب و پرطرفدار دارای مواد مغذی زیر است:
  • ویتامین E: آنتی‌اکسیدانِ مورد نیاز روزانه بدن که از سلول‌ها در برابر استرس محافظت می‌کند.
  • منیزیم: منیزیم برای عملکرد بهتر عضلات مفید بوده و سلامت قلب را تضمین می‌کند.
  • فولیک اسید: این ماده معدنی برای سلامت سلول‌های جدید بدن ضروری است.
  • مس: مس برای تولید سلول‌های قرمز خون و سیستم ایمنیِ بدنتان اهمیت فراوان دارد.
  • فسفر: برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌هایتان مورد نیاز است.
  • نیاسین: یکی از اعضای خانواده ویتامین B است که غذا را به انرژی تبدیل می‌کند و برای سلامت اعصاب و سیستم گوارش هم مهم است.
  • منگنز: یکی دیگر از خواص کره بادام زمینی این است که برای عملکرد طبیعی مغز و فعالیت سیستم عصبی در بدن لازم است.

فواید کره بادام زمینی برای بدنسازی

آیا بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی مفید است؟
بله! یکی از مهم‌ترین فواید کره بادام زمینی کمک به عضله‌سازی و رشد عضلات است
ورزشکاران به‌ویژه بدنسازان، به‌خاطر انرژی‌ زا بودنِ کره بادام‌زمینی و تأمین انرژیِ بدن برای مدت طولانی، علاقه زیادی به مصرف این ماده خوشمزه دارند
فرقی نمی‌کند که ورزشکار حرفه‌ای ورزش بدنسازی باشید یا فقط آخرهای هفته تمرین کنید در هر صورت، مصرف آن باعث تسریع ریکاوری بعد از ورزش، بهبود عملکرد تمرینی و عضله‌سازی بیشترتان خواهد شد در این قسمت به چند مورد از بارزترین خواص کره بادام زمینی در بدنسازان اشاره می‌کنیم.

خواص کره بادام زمینی برای لاغری

اگر بخواهیم با وجود ۱۸۰ تا ۲۱۰ کالری‌ که این کره در هر وعده دارد، آن را غذایی رژیمی بنامیم شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که واقعاً می‌تواند یک غذای رژیمی باشد.
این کره گیاهی به علت داشتنِ ترکیبی از فیبر (۲ گرم در هر وعده) و پروتئین (۸ گرم در هر وعده) باعث می‌شود تا مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید، در نتیجه کمتر غذا می‌خورید. یکی از خواص کره بادام زمینی برای لاغری این است که مصرف آن باعث می‌شود تا اشتهای کاذبتان سرکوب شده و غذا خوردن‌تان را کنترل کنید.
فواید کره بادام زمینی برای چاقی
مگر می‌شود که یک ماده غذایی هم به لاغری کمک کند و هم به چاقی؟! بله کره بادام‌‌زمینی شامل این ویژگی است. هما‌ن‌طورکه مصرف کمِ آن باعث احساس سیری و در نهایت کاهش وزن می‌شود، مصرف زیاد این ماده هم موجب افزایش کالریِ دریافتی شما خواهد شد.

3 نظرات

  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

    • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز ایجاد می شود.